Regulamin Sklepu Czerpiemy z Natury

1. Warunki ogólne

1.1. Sprzedaż produktów za pośrednictwem strony internetowej o adresie: www.czerpiemyznatury.pl
(zwanej dalej Stroną www) prowadzona jest przez:

Tomasz Deresz
ul. Dworcowa 12, 64-810 Kaczory
NIP: 764-239-24-07
REGON 363979296
e-mail: sklep@czerpiemyznatury.pl
telefon: 503774830

zwaną dalej Sklepem.

1.2. Złożenie zamówienia na produkty oferowane przez Sklep oraz realizacja zamówienia za pośrednictwem strony www odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
1.3. Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie.

2. Oferta

2.1. Wszystkie produkty sprzedawane w Sklepie zostały dopuszczone do obrotu na terenie RP na podstawie stosownych przepisów prawa i decyzji właściwych władz administracyjnych.
2.2. Wszystkie produkty zostały nabyte od uprawnionych podmiotów zgodnie z obowiązującymi przepisami i są przechowywane w warunkach określonych odpowiednimi przepisami.
2.3. Sklep prowadzi obrót detaliczny produktami leczniczymi i nie prowadzi obrotu hurtowego.
2.4. Wszystkie użyte na stronie internetowej nazwy produktów, marek, znaki graficzne są własnością firm produkcyjnych bądź dystrybucyjnych danych produktów.
2.5. Zawartość strony www.czerpiemyznatury.pl, w szczególności układ strony i treści, grafika, logo, zdjęcia, a także opisy i zdjęcia produktów podlegają ochronie prawa polskiego. Sklep nie wyraża zgody na kopiowanie informacji będących jej własnością bez pisemnego zezwolenia.
2.6. Opisy produktów znajdujące się na stronie internetowej www.czerpiemyznatury.pl służą wyłącznie celom informacyjnym oraz identyfikacyjnym. Opisy produktów mają formę skróconą i mają wyłącznie charakter poglądowy. Przed użyciem należy zapoznać się z ulotką, zawierającą przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu oraz zdrowiu.
2.7. Ceny opisane na Stronie www są podane w PLN i zawierają podatek VAT (są cenami brutto). W przypadku danego zamówienia wiążąca jest cena obowiązująca w momencie jego złożenia.
2.8. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany ceny bądź anulowania zamówienia w przypadku błędów nie wynikających z winy Sklepu.
2.9. Sklep zastrzega sobie prawo do organizowania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży. Ilość produktów oferowanych w trakcie trwania promocji jest ograniczona.
2.10. Ceny produktów oferowanych na stronie www.czerpiemyznatury.pl oraz organizowane promocje mogą się różnić od oferty sklepów stacjonarnych „Na zdrowie”.

3. Składanie zamówień i ich realizacja:

3.1. W celu złożenia zamówienia na produkty oferowane przez Sklep na Stronie www.czerpiemyznatury.pl Kupujący zobowiązany jest wysłać prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz zamówienia. Warunkiem przyjęcia złożonego zamówienia do realizacji jest podanie przez Kupującego wszystkich informacji, które zawarto w formularzu zamówienia, tj. imię i nazwisko (nazwę) Kupującego, adres, adres do doręczeń (jeśli inny niż adres Kupującego), adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu komórkowego, umożliwiający weryfikację osoby kupującego oraz kontakt przy realizacji zamówienia.
3.2. Sklep realizuje zamówienia wyłącznie na terenie Polski.
3.3. Wybranie funkcji „Złóż zamówienie” jest jednoznaczne z zamknięciem zamówienia. Zamówienie nie może zostać połączone z innym zamówieniem oraz zmienione, pod względem jego zawartości.
3.4. Kupujący, który wybiera przelew tradycyjny jako formę płatności, powinien dokonać zapłaty ceny sprzedaży za zamówione w Sklepie towary w terminie 7 (siedem) dni od dnia złożenia zamówienia, na rachunek Sklepu w Santander Bank Polska nr: 66 1090 1317 0000 0001 1113 9825. Nieopłacenie zamówionego towaru w tym terminie, skutkuje anulowaniem zamówienia.
3.5. O aktualnym przewidywanym terminie realizacji opłaconego zamówienia lub zamówienia za pobraniem informujemy w momencie potwierdzenia zamówienia przez klienta.
3.6. Realizacja i wysyłka produktów następuje zwykle w ciągu 5 dni roboczych licząc od:
· Daty wpływu przelewu na konto sklepu w przypadku przelewu tradycyjnego
· Złożenia zamówienia – w przypadku wyboru płatności gotówka za pobraniem.
3.6. W szczególnych przypadkach, gdy realizacja zamówienia w ciągu 5 dni nie jest możliwa z przyczyn niezależnych od Sklepu, termin realizacji może ulec wydłużeniu, o czym Sklep niezwłocznie poinformuje klienta. W takiej sytuacji, klient może zrezygnować z zamówienia.
3.7. Sklep zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w następujących przypadkach:
· Kupujący nieprawidłowo lub niekompletnie wypełnił formularz rejestracyjny w związku z czym nie ma możliwości kontaktu z kupującym w celu poprawienia danych.
· Zamawiany produkt został wycofany z obrotu lub wstrzymany do sprzedaży lub jest niedostępny na rynku z przyczyn niezależnych od Sklepu.
· Realizacja danego zamówienia byłaby równoznaczna z naruszeniem przepisów prawa dotyczącego prowadzenia obrotu detalicznego produktami leczniczymi, suplementami diety i innymi produktami oferowanymi w Sklepie.
3.8. Do każdej przesyłki dołączany jest dowód zakupu, tj. paragon fiskalny lub (na wyraźne życzenie Kupującego) faktura VAT. Warunkiem wystawienia przez Sklep faktury jest wskazanie przez kupującego w treści zamówienia dodatkowych informacji, w szczególności numeru NIP kupującego, a w przypadku osoby fizycznej podanie numeru PESEL. Kupujący wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez jego podpisu.

4. Płatności oraz dostawa towaru

4.1. Kupujący uiszcza cenę sprzedaży za zamówiony towar:
· przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sklepu: Santander Bank Polska: 66 1090 1317 0000 0001 1113 9825.
· gotówką przy odbiorze przesyłki
4.2. Sposób dostawy oraz formę płatności Kupujący wybiera w momencie składania zamówienia.
4.3. Zamówiony przez kupującego produkt, Sklep wysyła za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innej firmy kurierskiej.
4.4. Towar wysłany za pośrednictwem firmy kurierskiej, zostaje doręczony w przeciągu 1 dnia roboczego od dnia nadania. Towar nadany przez Pocztę Polską, zostanie doręczony według wskazań Poczty Polskiej, w zależności od wybranej formy (przesyłka ekonomiczna, przesyłka priorytetowa).
4.5. Kupujący pokrywa koszty dostawy towaru zgodnie z cennikiem dostaw umieszczonym na stronie internetowej Sklepu.
4.6. W przypadku braku możliwości doręczenia towaru z winy Kupującego (brak kontaktu, niepoprawny adres dostawy bądź odmowa dostawy i inne), Sklep zastrzega sobie możliwość obciążenia Kupującego kosztami transportu powrotnego, zgodnie z cennikiem dostaw.
4.7. Sklep zapewnia wysyłkę produktów w standardowym opakowaniu zabezpieczającym przed ewentualnymi uszkodzeniami (karton, folia bąbelkowa itp.), nie ponosi jednak odpowiedzialności za zniszczenie towaru lub jego uszkodzenie, które nastąpiło z przyczyn niezależnych od Sklepu, np. nieprawidłowego przewozu podczas transportu. W związku z tym, przed odbiorem przesyłki, kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia, czy paczka nie uległa uszkodzeniu podczas transportu. W przypadku odmowy przyjęcia paczki, ze względu na zły stan lub jej uszkodzenie, prosimy o kontakt w celu uzgodnienia dalszego postępowania.

5. Zwroty

5.1. Zgodnie z ustawą z dn. 2 marca 2000r o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000r. nr 22 poz 271 z późn. zm.) Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy (tj. od dnia złożenia zamówienia) Wymieniona ustawa ma zastosowanie do konsumentów, którymi zgodnie z art. 221 k.c. są osoby fizyczne dokonujące czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.
5.2. Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2004r. Nr 53 poz 533 z późń. zm.), produkty lecznicze i wyroby medyczne mogą być zwracane wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego ich wydania.
5.3. Zwrócone towary Sklep przyjmuje pod warunkiem ich odesłania przez kupującego w oryginalnym opakowaniu, z oryginalnymi banderolami, bez jakichkolwiek oznak ingerencji w ich konstrukcję lub korzystania z towaru.
5.4. Kupujący jest obowiązany zwrócić towar wraz z dowodem zakupu (paragon fiskalny lub faktura). Koszty wymagane do zwrotu towaru pokrywa kupujący. Sklep zwraca jedynie kwotę wynoszącą dokładnie tyle co cena sprzedaży towaru, w terminie 5 dni roboczych, na konto bankowe wskazane przez Kupującego. Sklep nie przyjmuje przesyłek wysłanych za pobraniem.
5.5. Zwroty należy przesyłać na adres: Sklep zielarski „Na Zdrowie”, ul. Dworcowa 12, 64-810 Kaczory.

6. Reklamacje

6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego).
6.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są określone w Regulaminie oraz zakładce Zwroty i Reklamacje.
6.3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta pisemnie na adres: Sklep zielarski „Na Zdrowie” , ul. Dworcowa 12, 64-810 Kaczory lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@czerpiemyznatury.pl
6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem, wykonując uprawnienia z tytułu rękojmi, zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6.6. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: Sklep zielarski „Na Zdrowie”, ul. Dworcowa 12, 64-810 Kaczory . W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca.
6.7. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.

7. Ochrona danych osobowych – RODO

7.1. Sklep gwarantuje ścisłą ochronę danych osobowych przekazywanych przez Kupującego i wykorzystanie ich wyłącznie w celu realizacji zamówienia z zachowaniem wymogu bezpieczeństwa danych osobowych określonego w przepisach:

  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
  • Ustawa z 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych ( Dz.U. 2018 poz. 1000)